Gerelateerd onderzoek
Het onderzoeksprogramma Evaluatie Passend onderwijs bouwt voort op de kortetermijnevaluatie van Passend onderwijs (2014-2015) van het NRO . Eerder verschenen binnen deze evaluatie de volgende rapporten:
2015
- Jepma, I., Beekhoven, S. (2015) Richting en inrichting van Passend onderwijs in samenwerkingsverbanden. Deelonderzoek A: Stand van zaken samenwerkingsverbanden Passend onderwijs primair onderwijs en voortgezet onderwijs. Utrecht: Sardes.
- Rekers-Mombarg, L.T.M., Bosker, R.J. (2015) Typering van samenwerkingsverbanden voor Passend onderwijs. Deelonderzoek B: Stand van zaken samenwerkingsverbanden Passend onderwijs primair onderwijs en voortgezet onderwijs. Groningen: GION onderwijs/onderzoek.
- Kuiper, E.J., Dikkers, A.L.C., Emmelot, Y., Ledoux, G. (2015) Tevredenheid van ouders voor de start van passend onderwijs. Nulmeting kortetermijnevaluatie passend onderwijs. Amsterdam : Kohnstamm Instituut.
- Eimers, T., Roelofs, M., Walraven, M., Wolbers, M.H.J. (2015) Passend Onderwijs mbo van start! Korte termijn evaluatie Passend Onderwijs MBO. Nijmegen: Kenniscentrum Beroepsonderwijs Arbeidsmarkt / ITS, Radboud Universiteit.
- Koopman, P., Ledoux, G., Karssen, M., van der Meijden, A., Petit, R. (2015) Vervolgmeting 1 Kengetallen Passend onderwijs. Amsterdam : Kohnstamm Instituut.
- Kuiper, E.J., Dikkers, A.L.C., Ledoux, G., m.m.v. Felix, C., Hendrix, N. (2015) Vervolgmeting ervaren bureaucratie passend onderwijs. Onderzoek bij scholen en ouders in het kader van de kortetermijnevaluatie passend onderwijs. Amsterdam: Kohnstamm Instituut.
Het NRO-onderzoeksprogramma bouwt voort op het werk van de Evaluatie- en adviescommissie Passend Onderwijs (ECPO) waarvan de zittingstermijn eindigde op 31 december 2013.