Onderzoeksplannen
Beschrijving van het Evaluatieprogramma Passend Onderwijs tweede fase 2018-2020
Onderzoeken gestart in 2019
Onderzoeken gestart in 2018
- Brede inventarisatie aansluiting onderwijs-jeugdhulp
- Monitor samenwerkingsverbanden 2018
- Verschillen in en scenario’s voor basisondersteuning in passend onderwijs
- Vervolg voortgangsonderzoek opting out lwoo
Onderzoeken gestart in 2017
- Inzet van arrangementen voor leerlingen met extra ondersteuningsbehoefte in het VO
- Leerlingen met Syndroom van Down in passend onderwijs
- Thematische casestudie: de samenwerking tussen onderwijs, gemeenten en jeugdhulp
- Thematische casestudie: het onderwijs aan en de ondersteuning van leerlingen met een visuele of auditieve beperking en/of taalontwikkelingsstoornis.
- Vervolg voortgangsonderzoek opting out lwoo
Onderzoeken gestart in 2016
- Keuzevrijheid van ouders binnen passend onderwijs
- Monitor samenwerkingsverbanden po en vo
- Monitor oudertevredenheid
- Monitor bureaucratie scholen
- Monitor gemeenten
- Monitor mbo
- Praktijkgericht onderzoek naar de verdeling van middelen voor extra ondersteuning
Onderzoeken gestart in 2015
- Analyse beleidsdiscussie en beleidsontwikkeling Passend onderwijs
- Bekostigingssystematiek lwoo en praktijkonderwijs
- De positie van het (v)so/sbo
- Integrale casestudies Passend onderwijs
- Monitor toewijzing van extra ondersteuning
- Passend onderwijs en Lerarenopleidingen
- Voortgangsonderzoek opting-out lwoo
- Passend onderwijs op school, in de klas en bij de leerling
- Casuïstiek onderzoek
- Praktijkgericht onderzoek: De stem van de leerling!
- Journalistiek onderzoek: de bomen en het bos